Muskelkramper plagsomme hendelser lindre forebygge effektivt best

Muskelkramper plagsomme hendelser lindre forebygge effektivt best

kategori: helse

Finn kunnskapen unngå få bort krampe raskt

Krampe er når musklene strammer brått og det blir smertefullt. Krampe i armer og bein kan være akutte og forsvinne fort eller de holder på en stund. Mange har problemer med skuldre og rygg i grenselandet mellom kramper og stramme muskler. De som trener mye får kramper, og idrettsfolk av mange slag jobber jevnt og trutt med å holde kramper i sjakk. Mange som trener lite er også utsatt for kramper når de en sjelden gang tar i. Kramper om natta er et kjent fenomen, og fødende kvinner får mange ganger kramper. Kramper i hender og føtter er ganske vanlige. Det er ikke enkelt å beskytte seg helt.

Får man ofte kramper kan de være tegn på en generell situasjon som må ordnes opp i. Lite vann i kroppen er det vanligste problemet.

Mange av krampene kan løses med velprøvede midler. Det kan være fint å forstå hvorfor kramper oppstår og være kjent med noen tiltak å sette inn.

Kramper kan man få i alle muskler, og et generelt sunt liv kan bidra til å unngå dem.

Her er noe gode råd for arbeidet med kramper som man kan ordne selv.

Kramper i rygg er de verste. Hold deg i god form, bøy og tøy, spis, trim og pass på alle belastninger og plutselige bevegelser.

Massasje er bra for sirkulasjon og belastninger. Riktig Thai massasje er en av mange typer som er bra.

Som du ser er her mange mulige tiltak. Lær deg noen og ha dem klare i tilfelle krampene kommer. De generelle tiltakene som er forebyggende er viktige. Kanskje passelig med vann, animalsk mat med mye fett og trim for god sirkulasjon og veltrimmede muskler er gullblandingen.

Les flere artikler på NyttNorge. Se emnene våre og bruk søkefunksjonen. Stopp, tenk og gjør det.

Les også: